Gotuj z Higheels, czyli zdrowa NUTELLA!

Zostaw komentarz Udostępnij na Facebooku

Cześć wszystkim!

Ostatni wpis kulinarny spodobał mi się do tego stopnia, że postanowiłam zamieszczać tu od czasu do czasu jakiś przepis. Mam nadzieję, że macie czasem ochotę na odmianę! Uprzedzam z góry, że to będą naprawdę łatwe, proste i przyjemne przepisy, bo niestety w Master Chefie to ja na pewno nigdy nie wystąpię :P. No nie ukrywajmy- gotowanie to nie jest moja mocna strona. Czasem jednak mam ochotę poeksperymentować, dlatego pomęczę i Was :D.

Przechodząc do tematu głównego! Dzisiaj mam dla Was po raz kolejny słodką propozycję. Jako że zakochałam się ostatnio bez pamięci w lodach Magnum Double Chocolate musiałam za wszelką cenę wymyślić sobie jego zdrowszego następcę. Dlaczego? A no dlatego, że dochodziło do tego, że codziennie pochłaniałam jednego Magnuma :P. Przypomniał mi się przepis, który znalazłam już rok temu. Z przyjemnością odkryłam go na nowo! Mowa tu właśnie o zdrowej Nutelli, czyli musie kakaowym.

image

Czego potrzebujemy?

  • jedno dojrzałe awokado
  • jeden dojrzały banan
  • półtora łyżki kakao
  • 5/6 suszonych daktyli (w zależności od tego, jak bardzo słodkie desery lubicie)
  • ulubiony owoc
  • blender

Jak to robimy?

Serio, żadnej filozofii :P. Obieramy awokado i wkładamy do miski. Banana obieramy i kroimy w mniejsze części. Teraz czas na daktyle. Pokrójmy je na mniejsze kawałki, co by nasz blender miał ułatwione zadanie. Teraz odpalamy wspomniany blender i lecimy! Jak już papka będzie miała płynną konsystencję dodajemy kakao. Jak dodamy kakao wcześniej i włączymy blender, to oczywiście kakao rozsypie się po całej kuchni (been there done that). Bądź mądrzejszy/a! Nie rób jak Higheels! Teraz blendujemy całość, aż do uzyskania gładkiej konsystencji. Uwaga na daktyle! Skubane lubią się ukryć. Łatwo je przegapić. Co teraz? A no teraz przekładamy naszą zdrową Nutellę do kubeczków i kroimy ulubiony owoc. U mnie akurat brzoskwinia i maliny. Polecam też bardzo z truskawkami <3! Owoc kładziemy na wierzch i ta daaaam. Deser gotowy. Nadaję się również na śniadanie. Jeżeli jest dla Was mało słodki, dodajcie troszkę miodu. Można też dodać zwykłej Nutelli, ale ja oczywiście nie namawiam do złego i przekonuję moich czytelników, że zdrowe wybory (czyt. popularne #healthychoices) są najlepsze!

image

image

image

Tak jak mówiłam, nie ma w tym żadnej filozofii, a deser nie dość że jest meeeega dobry, to jeszcze jest bardzo zdrowy (AWOKADO/BANAN/DAKTYLE)! Mało tego! Naprawdę efektownie wygląda w tych kubeczkach :). Z wymienionych składników wychodzą trzy porcje.

Koniecznie dajcie znać, jak zrobicie sobie domową, zdrową Nutellę!

Buziaki:*

HIGHEELS

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *